Vacature Contractbeheerder groen

Contractbeheerder groen in Maasdam

Werken in de Hoeksche Waard!

Werken voor de Hoeksche Waard betekent werken in een unieke streek, waarbij jij het verschil kan maken voor 90.000 inwoners. Bij ons telt iedereen en kijken we naar elkaar om. Wij geloven in gelijkwaardigheid en denken in mogelijkheden. Daarom werken we samen aan een inclusieve samenleving, waaraan iedereen meedoet en waarde heeft. Dat doe je samen met 800 collega’s die verschillend zijn in karakter, talenten en dromen. Maar met een gedeelde passie voor hun werk. Bij ons krijg je alle ruimte mee te werken aan een gemeentelijke organisatie met eigentijdse uitdagingen die het beste in jou naar boven halen. Daarnaast vinden wij het belangrijk om volop kansen voor een persoonlijke en professionele ontwikkeling te bieden. Durf jij vanuit verschillende richtingen te kijken en wil je met jouw vakmanschap impact hebben op de ontwikkeling van de Hoeksche Waard? Kom dan werken bij gemeente Hoeksche Waard, want jij maakt het echt!

Waar kom je te werken?

Het team Beleid en Beheer Openbare Ruimte bestaat uit 50 enthousiaste en gedreven medewerkers. In deze twee na grootste gemeente van Zuid Holland zorgen we er voor dat de openbare ruimte elke dag weer schoon, heel en veilig blijft. De functie van (contract) beheerder groen valt binnen subteam groen van ca 7 medewerkers. Deze zorgen er samen met de buitendienst voor dat alles rond de groencontracten soepel verloopt.  Ca 90% van het groenonderhoud is in contracten ondergebracht en de rest wordt door onze eigen buitendienst en HW-werkt onderhouden. Ook houdt de buitendienst met eigen beheerder toezicht op de aannemers en het dagelijkse groenonderhoud.

Groen en bomen zijn vaak onderwerp van gesprek en houden onze inwoners bezig. De een is dol op groen en  bomen en heeft het liefst een bos in de buurt. De ander wil graag zijn tuin uitbreiden of is voorstander van de bouw van nieuwe woningen en vindt het minder erg als het groen hier ruimte voor moeten maken. Hier botsen dan ook vaak belangen en zal er bemiddeld en geadviseerd moeten worden. Ook nieuwe ontwikkeling zoals klimaatadaptatie en ecologisch onderhoud moeten vertaald worden in het dagelijkse werk en de contracten.

Wij zoeken een werkvoorbereider/contractbeheerder groen waarbij kennis van de inhoud maar ook van het zakelijke aspect rond contracten belangrijk is. Het betreft meer een kantoor functie dan een buiten functie. Ook bij complexe vragen vanuit inwoners of de politiek coördineer jij, evt samen met andere inhoudelijke experts, een antwoord. Naast het coördineren van het reguliere onderhoud vertaalt de opgave zich ook in vele kleine groen en (inrichtings)projecten en knelpunten die opgelost moeten worden. Verder behoort het beheren van budgetten en opstellen ( of zorgen dat dit gebeurt) van beheercontracten tot je takenpakket. Bij ons is niets zwart-wit en eventuele uitbreiding of diversiteit in de taken is zeker mogelijk als je laat zien dat je die uitdaging aankan.

Wat ga je doen?

  • Adviseren over onderhoud en inrichting van het openbare groen;
  • Financiële overzichten en facturen bijhouden voor alle gemeentelijk groenonderhoud;
  • Beheren, actualiseren, voorbereiden en aanbesteden groen onderhoudscontracten;
  • Directievoering onderhoudscontracten en opdrachten t.b.v. onderhoud en renovaties;
  • Input leveren en sparringpartner zijn voor de beleidsmedewerkers, buitendienst en het bestuur;
  • Eventuele andere beheerderstaken binnen team groen.

Wie ben jij?

Je beschikt over een bijzondere mix van “technische” kennis, goede sociale vaardigheden en het vermogen om ingewikkelde vraagstukken tot een goed einde te brengen. Een rijbewijs is handig want de Hoeksche Waard is best groot. Verder vragen wij:

  • Afgeronde mbo/hbo opleiding en minimaal 3 jaar werkervaring binnen cultuur/civiele techniek en/of contract en groenbeheer;
  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Je zorgt dat je kennis van wet- en regelgeving op orde is;
  • Ervaring in het maken en controleren van planningen en kostenramingen en bijdrage leveren aan de meerjarige onderhoudsplannen;
  • Je bent digitaal en systeemvaardig (MS365/Teams/Excel);
  • Jij bent een proactieve enthousiasteling die nauwkeurig werkt en zich makkelijk aanpast als de situatie daarom vraagt. Je kan goed overzicht houden, staat stevig in je schoenen en weet van aanpakken. Je kan snel schakelen, weet bij wie je moet aankloppen voor de juiste informatie en kunt goed overweg met verschillende persoonlijkheden. Dit kan handig zijn omdat inwoners en collega’s weleens met uitdagingen bij je aankloppen.

Waarom kies je voor ons?

We gaan uit van eigen verantwoordelijkheid en bieden je veel ruimte om initiatieven te nemen. Onze drie kernwaarden persoonlijk, vakmanschap en durf zeggen iets over het karakter, de ambities en successen die we vieren bij gemeente Hoeksche Waard. Je werkt in een organisatie die constant in ontwikkeling is. Daarnaast bieden we je de volgende arbeidsvoorwaarden:

  • Een salaris dat minimaal € 3167,00 en maximaal € 4537,00 (schaal 9, HR21 Adviseur III) bruto per maand bedraagt bij een 36-urige werkweek en uitzicht op een vast dienstverband na 1 jaar;
  • Een informele sfeer met sociale en gedreven collega’s die samenwerken belangrijk vinden;
  • Een intern opleidingsaanbod (Hoeksche Campus) met diverse trainingen & opleidingen die bijdragen aan jouw persoonlijke en professionele ontwikkeling;
  • Mogelijkheid tot hybride werken;
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een pensioen bij het ABP, reiskosten- en/of thuiswerkvergoeding, mobiele telefoon, laptop en een Individueel Keuzebudget (IKB). In dit budget zit je vakantiegeld en eindejaarsuitkering. Je kunt dit budget uit laten betalen wanneer jij dat wilt, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een externe opleiding voor jouw persoonlijke ontwikkeling.

Word jij enthousiast van deze functie? Reageer dan snel! Want wij sluiten onze vacatures zodra wij de geschikte kandidaat gevonden hebben en misschien ben jij dat wel 😉

Vragen?

Heb je nog vragen over deze vacature, neem dan contact op met de medewerkers van de Hoeksche Campus via telefoonnummer 088 - 6471868.



Functie:Contractbeheerder groen
Startdatum:06-11-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:MBO
Contracttype:Vast
Salaris:3167 – 4537
Uren per week:36 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Gemeente Hoeksche Waard via annetta.aret@gemeentehw.nl of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Hoeksche Waardkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de hoeksche-waardkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Hoeksche Waard
  2. Contractbeheerder groen Gemeente Hoeksche Waard 06-11-2023

Bekijk ook andere vacatures